Сърф трип - Иракли - Защитена местност
17.08.2015

Започваме с това, че Сашко днес има рожден ден!

Пожелаваме му да е много здрав и да не спира да прави това, което обича и го вдъхновява!

Ето какво ни разказа той за едно пътуване до Иракли:

"30.07.2015 Тръгнахме към морето.

На отиване се отбихме в едно село в Стара планина с Виктор Хиената и Стиви Джийзъса. Стиви избра пътя по GPS-a, като уж гледа на google earth пътя да няма дупки и изведнъж пътя буквално стана черен, но невероятно красив с огромни свлачища от двете страни.

Излезнахме от колата да разгледаме и се натъкнахме на гигантска дупка с тюркоазена вода на дъното. Приличаше на истински рай. Въодушевен исках да се изкъпя, но вътрешно знаех, че това е стара мина на Асарел-Медет.

В петък тръгнахме към морето. Пристигнахме в Созопол по обяд и направихме плажче на Хармани под дървото. Хапнахме си пиленце на жар. Вечерта пийнахме няколко ракии и отидохме на Градина, където Ъпсурд бяха окупирали Кайт бара и искаха парички, затова отидохме на добрия стар Баш бар, където Топ Стопърс разцепваха. Откарахме до сутринта. Имаше дори кожения бански по изгрев слънце. Почти без да спим потеглихме с пълни коли към Силистар. По средата на пътя бихме обратен и се запътихме към Иракли, тъй като прогнозата удряше там дори по-силно.

За прогнозата – типична лятна слаба прогноза с вятър около под и малко над 10m/s вятър, който да дигне вълна  1.5 m.

Честно казано не я бях гледал много прогнозата, ами вътрешно знаех, че ще има някакви вълни, макар и малки.

Така пристигнахме на Иракли и част от „отвлечения“ екипаж в колите едва сега се събуди, изпадайки в лек шок от безкрайните и невероятно красиви плажове на Иракли.

Шокът бе подсилен и от изненадата как са се озовали тук. Те бяха дочули, че отиваме за няколко часа на Силистар, а не за 5 дена на Иракли.

С нас имаше и 3 американки. Изпаднали в умопомрачение, част от екипажа си тръгна обратно почти веднага. Няма нужда да споменавам как се пътува август месец и колко е натоварено движението.

Първата вечер пренощувахме близо до паркинга – директно на плажа, където имаше множество палатки и хора и на другия ден дигнахме катуна и се преместихме по на долу почти към края, в нудистката зона. Намерихме изоставен кемп и се разположихме в него – в горичката зад плажа. По обяд вече имаше вълни, които ставаха за игра.

На Иракли плажа е доста отворен – beach brake. Вятъра духа от североизток, има зайчета на вътре в морето. Вълните са сходни по цялото протежение на плажа. Има течение на дясно, по посока на вятъра. Вълните са класически бийчбрейк – ту леви, ту десни, като повечето секции се затварят, но има места, където вълната върви добре. Направих 2 сесии този ден по час и нещо. Красотата на плажа и безлюдието изпълваха сърф идилията до върхови нива на вътрешно удоволствие, та дори малките вълни, които идваха ме правеха зверски щастлив. На другия ден вълните бяха малко по-големи. Пак повтарям, Иракли е много красиво място и карането там е цялостно удоволствие. Карах до залез. Кулминацията бе на другия ден по изгрев. Вълничките бяха малки, но много мазни. Изгрева, чайките и гладки, като от стъкло вълни.

Плажната ивица е много дълга. Гледката е сравнима с Тайландските Ко Фи Фи, със стръмни склонове над плажа. В северната част на плажа е пренаселено, но в южната част след табелата за резерват и нудистка зона е истински рай. Разбира се Иракли е защитена зона и къмпингуването и паленето на огън е забранено. Чухме че са минавали да глобяват. В повечето случай ние спим директно под звездите, особено лятото, когато не вали. Няма сила, която да изгони сърфист от плажа, когато той очаква вълни на следващата сутрин. Проблеми или притеснения не сме имали. Споменавам този казус, тъй като се говори в медиите по темата. Моето мнение по въпроса е, че дивото къмпингуване, оцеляване или пребиваване е свободно и е право на всеки свободен човек. Разбира се времето прекарано сред дивата природа е изцяло в унисон с месната флора и фауна. Отделно от това се следи за нередности, причинени от лоши хора. Няма как да не спомена за неприятната миризма, именно на най-уединените места, подходящи за усамотяване или просто завет. Оказа се, че точно до нашия кемп има огромна много добре направена селска тоалетна, която очевидно малко хора знаеха за нея. Направихме табелка и я сложихме на плажа.

Предния ден Стиви Джийзъса кара „Патето“ и скъса лиша, който оправих с Дъктейп и въже.

Поостанахме още малко на Иракли. Аз, Мит Динамит и Еми отидохме към Бургас, а Джийзъса и Хиената към Кара Дере.

Изводи:

- Иракли е отворен плаж и влизат вълни, но вятъра е силен и има течение. Все пак при по малки прогнози или при остатъчни вълни плажа предлага добри биичбрейк вълни.

- винаги си носи здрави въжета

- решението изведнъж да сменим дестинацията се оказа правилно и внесе приятно чувство на авантюризъм.